Even schakelen en kansen grijpen!
Toen corona alles stillegde, vroegen wij ons af: wat zou Mr Selfridge doen in zo’n onverwachte situatie?
In het tweede kwartaal van 2020 stond alles plotseling stil bij Bestuurderscentrum. Corona gooide roet in het eten: bijeenkomsten moesten wijken voor veiligheid, en plannen verschoof je van de ene dag op de andere. Eerst een enorme klus, daarna… stilte. Te veel stilte, eigenlijk. Dat raakte ons toch wat onrustig.
En toen schoot ineens die vraag in mijn hoofd: Wat zou Mr Selfridge doen? Kent u hem? Harry Gordon Selfridge, de Amerikaanse zakenman die in 1909 de Londense warenhuisketen begon en ooit zei: “The customer is always right”. Zijn leven was geen rechte lijn; hij overwon tegenslagen die wij amper kunnen vergelijken met corona, zoals de Eerste Wereldoorlog. De serie over hem is wat geromantiseerd, maar oh zo inspirerend én energiek!
Dus, wat zou Harry nu doen in zo’n onvoorspelbare tijd? Misschien gewoon een nieuwe winkel openen, maar dan voor wat wél kan. Daar wilden wij bij Bestuurderscentrum ons aan vasthouden. Met die gedachte omarmen we nieuwe kansen.
En wat bleek? U kunt nu bij onze webshop terecht voor uw eigen stukje bestuursautoriteit: van de klassieke voorzittershamer met inscriptie tot stijlvolle manchetknoop, allemaal in feestelijke verpakking. Daarmee haalt u net dat beetje extra flair in uw vergadering én toont u trots.
Kortom: als Mr Selfridge vandaag de dag voorzitter was, had hij zeker zoiets gedaan. Harry zou er trots op zijn...!