Laden Evenementen
Dit evenement is voorbij.

Ieder jaar weer vinden méér issues en crises binnen organisaties plaats. Vele issues blijven binnenskamers; steeds meer echter worden complexe organisatie issues in de media uitgevochten, met alle risico’s voor de reputatie van organisaties en hun bestuurders van dien. Dat geldt voor grote beursgenoteerde ondernemingen net zo goed als voor maatschappelijke organisaties met vaak complexe lidmaatschaps- en financieringsvormen. Als topbestuurder kunt u onmogelijk op ieder moment alle complicaties binnen uw organisatie kennen. Wél kunt u proberen moderne krachtenvelden en dynamiek in én rond organisaties te begrijpen en doorgronden. En u en uw organisatie met deze inzichten effectief door het medialandschap te leiden.

Met deze training voor huidige en toekomstige topbestuurders wapent u zich met strategische kennis en kunde tegen de grootste reputatierisico’s die u en uw organisatie lopen.

In het ochtenddeel maakt u kennis een samenhangend en essentieel framework van moderne ontwikkelingen waarmee u als bestuurder nu én in de komende decennia te maken krijgt. Aan bod komen veranderingen in juridische kaders, accentverschuivingen in verantwoordelijkheden ten opzichte van interne en externe stakeholders, nieuwe risico’s en risicomanagement strategieën, en de verzwaarde rol die bestuurders spelen bij crises en issues. U zult zich herkennen in de praktische voorbeelden en casuïstiek die wordt geboden. U traint nieuwe inzichten die direct en praktisch te koppelen zijn aan úw bestuurspraktijk.

In het middagdeel ondergaat u een Media Stress Test®. Aan de hand van uw eigen risico-inschattingen (die u ons bij wijze van huiswerk voorafgaand aan de training heeft toegezonden), maakt u mee welke medialogica en -dynamiek rond uw organisatie kunnen spelen. U ervaart de impact van media bij crises en issues direct en aan den lijve. Maar u leert ook welke bestuursmaatregelen ervoor kunnen zorgen dat de risico’s beheersbaar blijven. En hoe u als bestuurder een mediacrisis die tóch ontstaat het hoofd kan bieden. Hoe u de license to operate van u en uw organisatie in tact houdt. Een intensieve middag gevuld met praktische cases en simulatievormen. Maar waar de bestuurder herbewapend uit de strijd komt.

 

De cases en de uitwerkingen zijn – mede o.b.v. van tevoren ingediende input van de deelnemers – volledig sector-relevant, en bieden mede daardoor direct aansluiting bij uw bestuurspraktijk.

 

De trainers:

Lars Hooning:

Lars HooningLars Hooning is een Rotterdamse jurist met een ruime specialistische ervaring in bestuur, management en public affairs. Drie zaken die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, zeker als het je doel is om resultaten te boeken binnen ingewikkelde maatschappelijke krachtenvelden. Lars adviseert goed positie te kiezen, je stakeholders te kennen, een doordacht plan te maken, een vast koers te varen en echte communicatie tot stand te brengen met je achterban en stakeholders.

Lars Hooning werkte onder meer voor het Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam, metaalwerkgevers FME, Vereniging Nederlandse Metallurgische Industrie (VNMI), de Consumentenbond en het Nederlands Centrum voor Directeuren en Commissarissen (NCD).

 

Rik Rensen:

Rik Rensen reputatiemanagementRik is als (media)strateeg, -trainer en boardroomcoach verbonden aan Value@Stake. In die functies adviseerde én trainde hij onder anderen het management van bedrijven als KPN, Cap Gemini, TU Delft, de Veiligheidsregio Utrecht en het Centraal Bureau voor de Statistiek. In zijn vrije tijd schrijft hij over Italië.

Rik was een van de grondleggers van commerciële televisie in Nederland. Vanaf 1989 was Rik gedurende tien jaar de eerste hoofdredacteur van RTL Nieuws. Later werd hij binnen de directie van RTL Nederland medeverantwoordelijk voor de oprichting van de zakenzender RTLZ. Hij was ook hoofdredacteur van de actualiteitenrubriek NOVA en Radio Nederland Wereldomroep.

 

Doelgroep:

  • Directeuren, bestuurders, voorzitters en toezichthouders van complexe verenigingen, ledenorganisaties, fondsen en federaties, met vele en uiteenlopende stakeholderbelangen. .
  • Bestuurders van organisaties in issue-gevoelige maatschappelijke velden.

 

Het aantal deelnemers is beperkt

Een volwaardige en intensieve top-training, die u gegarandeerd direct toepasbare inzichten en kennis levert. Gegeven door top-trainers die hun sporen in bestuurlijk Nederland méér dan verdiend hebben. Om de kwaliteit van de training en de persoonlijke aandacht voor de deelnemers te borgen, is het aantal plaatsen beperkt tot 15. Bij overschrijving van dit aantal zal mogelijk een tweede training worden georganiseerd.



Inschrijven bijeenkomst

Voornaam*
Tussenvoegsel
Achternaam*
Geslacht* ManVrouw
Functie*
E-mail*
Telefoon*
Organisatie*
Opmerkingen

Voorwaarden

Ik heb de Algemene voorwaarden deelname bijeenkomsten en het Privacy reglement gelezen en ga akkoord.*
Ik ga akkoord met de prijs van euro 785,- excl. BTW. Dit is inclusief lunch en borrel na afloop.*

De Algemene voorwaarden deelname bijeenkomsten en het Privacy reglement vindt u onderaan deze site en ook als link in deze zin. Indien u op de link drukt, opent er een nieuwe pagina met de voorwaarden die u rustig kunt lezen, terwijl dit ingevulde formulier open blijft staan en u via tab ernaar terug kunt keren.

* Verplichte velden