Laden Evenementen
Dit evenement is voorbij.

Hoe houdt uw brancheorganisatie of beroepsvereniging zich staande in een wereld waarin in alles steeds sneller gaat en waar de onzekerheid en complexiteit alsmaar toenemen? Maak kennis met VUCA!

 

Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous
Het is een nieuwe term die is komen overwaaien uit de Verenigde Staten: de VUCA-wereld. VUCA is een afkorting en staat voor Volatile, Uncertain,  Complex en,  Ambiguous. Dit zijn vier kenmerken van de snel veranderende wereld.

Bouw aan de toekomst van uw vereniging!
Ook wij leven in een VUCA-wereld (vrij vertaald: Vluchtig, Onzeker, Complex, Dubbelzinnig).
* Hoe kijkt u snel, slim en bedrijfskundig van buiten naar binnen en stelt u uw koers of plannen tijdig bij?
* Hoe gaat u om met het gegeven dat leden kritischer worden, hun gemiddelde leeftijd sterk toe neemt en hun tijd kostbaarder wordt?

 

Achtergrond
Agnes Zandvliet rondde haar MBA af met een Meesterwerk over de Vereniging van de Toekomst. Ze onderzocht hoe brancheorganisaties en beroepsverenigingen overleven in een VUCA-wereld.

Agnes neemt u mee in de bevindingen van haar MBA-onderzoek. Behalve stof tot nadenken en voorbeelden van Jan, Dick en Agnes, gaat u ook zelf aan de slag met het Business Model Canvas voor de Vereniging van de Toekomst. Welke nieuwe producten en diensten gaat zo’n vereniging aanbieden? Welke nieuwe doelgroepen sluiten aan? Wat verdwijnt uit ‘het assortiment’?

 

Programma
14.30 uur  Ontvangst/Inloop
15.00 uur  Start programma
15.05 uur  Drie grootste uitdagingen/kansen voor (grote/zakelijke) verenigingen
15.25 uur  Jan Boeve over de (nabije) Toekomst van TLN
15.45 uur  Workshop; Zelf aan de slag!
17.00 uur  Borrel

 

Over de Sprekers

Jan Boeve

jan boeveJan is algemeen directeur van Transport en Logistiek Nederland en kent de VUCA-wereld als geen ander. Het al dan niet doorgaan van de Brexit bijvoorbeeld houdt een deel van de TLN-leden erg bezig. Ook laat TLN onderzoeken welke digitale uitdagingen op leden afkomen en werkt TLN samen met het bedrijfsleven om het logistieke systeem extra competitief, duurzaam en veilig te maken.

 

Dick Krikke

dick krikkeDick Krikke, directeur van de NVO2, de beroepsvereniging voor en door HRD-professionals. Hij is via een (voorgenomen) fusie met NSCU en NOBTRA actief aan het bouwen aan een toekomstbestendige vereniging voor alle professionals die nu en in de toekomst anderen faciliteren bij het leren en ontwikkelen en hier continu in willen uitblinken.

 

 

Agnes Zandvliet 

Agnes Zandvliet is opleidings- en bedrijfskundige en gespecialiseerd in het (door)ontwikkelen van Academies voor bedrijven, branches en verenigingen. Ook werkt ze als programmamanager en trainer duurzame inzetbaarheid ten behoeve van leidinggevenden en teams. Vitale lerende bedrijven en verenigingen behalen betere resultaten.

 

 

 

Locatie
We zijn te gast bij NVO2, de beroepsvereniging voor het vakgebied van Human Resource Development (HRD) te Groenekan (gemeente de Bilt).

 

Doelgroep
* Bestuurders, voorzitters en toezichthouders van brancheorganisaties, en beroepsverenigingen.
* Verenigingen en stichtingen die bezig zijn met veranderen.

 

Kosten :
Geen (bij annulering of no-show worden wel organisatie kosten in rekening gebracht).

Deelname aan de bijeenkomsten van Bestuurderscentrum.nl is voorbehouden aan de leden van Bestuurderscentrum. Het lidmaatschap kost 75 euro (exclusief btw) per jaar. Door u in te schrijven op deze bijeenkomst, wordt u automatisch lid van Bestuurderscentrum en ontvangt u hiervoor een factuur.

 

Als u als bestuurder het beste met uw leden voor heeft en (nog beter) voorbereid wilt zijn op de toekomst, dan mag u deze interessante bijeenkomst niet missen!

 

De essentie van onze Inspiratiesessies; Verbinden op inhoud in een kleinschalige en vertrouwelijke omgeving en met praktijkgerichte tips naar huis!  Schrijf u nu in!



Inschrijven bijeenkomst

Voornaam*
Tussenvoegsel
Achternaam*
Geslacht* ManVrouw
Functie*
E-mail*
Telefoon*
Organisatie*
Opmerkingen

Voorwaarden

Ik ga er mee akkoord dat deelname aan deze bijeenkomst gratis is en dat vanaf het moment van mijn annulering er organisatiekosten in rekening worden gebracht. Bij annulering tot een week voor aanvang wordt u € 45,- (excl. BTW) organisatiekosten in rekening gebracht. Na deze tijd en bij no show bent u € 95,- (excl. BTW) verschuldigd aan organisatiekosten. Bij onverhoopte verhindering van uw deelname is het – in overleg - mogelijk dat uw gereserveerde plaats wordt ingenomen door een vervanger. Er worden uiteraard in dat geval geen organisatiekosten in rekening gebracht.

Ik heb de Algemene voorwaarden deelname bijeenkomsten gelezen en ga ermee akkoord.*
Ik heb het Privacystatement gelezen en ga ermee akkoord.*

De Algemene voorwaarden deelname bijeenkomsten en het Privacystatement vindt u onderaan deze site en ook als link in deze zin. Indien u op de link drukt, opent er een nieuwe pagina met de voorwaarden die u rustig kunt lezen, terwijl dit ingevulde formulier open blijft staan en u via tab ernaar terug kunt keren.

* Verplichte velden
 
   
 
Go to Top