Uden (NB) l Zorg l Bezoldigde functie l Sluitingsdatum 21 april 2024.


Breederzorg Thuiszorg is in 2006 ontstaan toen de ouders van oprichtster Marion Duvivier, Frits en Marian, hulpbehoevend werden. Al snel verleende Marion, verpleegkundige van beroep, ook zorg aan meerdere buurtbewoners. Hier is zowel de missie en visie ontstaan die tot de dag van vandaag voorop staat: Zorg verlenen zoals je deze zou wensen voor je eigen vader, moeder of partner.

Door de jaren heen is Breederzorg Thuiszorg uitgegroeid tot een organisatie van een kleine honderdvijftig medewerkers. Zij zetten zich dagelijks vol overgave in om onze ruim 1.000 cliënten van de benodigde zorg te voorzien. Dit toen zij tegenwoordig niet enkel meer in Uden, maar ook in omliggende plaatsen als Rosmalen, Oss, Meierijstad, Eindhoven en Helmond.

We zoeken een nieuwe commissaris
De raad van commissarissen bestaat uit 3 leden en doordat een van de leden de maximale zittingstermijnen heeft bereikt zoeken we per juni 2024 een nieuwe commissaris voor een zittingstermijn van vier jaar.

Profiel
We zoeken een commissaris met kennis van en visie op de ontwikkeling in thuiszorg en wijkverpleging.
Iemand met ervaring en achtergrond in deze sector, inzicht in de relevante maatschappelijke ontwikkelingen t.a.v. de zorgverlening en oog voor belangen van de stakeholders van de thuiszorg. Iemand die van nature een advies- en klankbordfunctie voor de bestuurder vervult.
Ervaring in een bestuurlijke rol of als toezichthouder is een pré, maar niet noodzakelijk.

De taken en tijdsbesteding
De raad van commissarissen houdt integraal toezicht op het beleid van het bestuur op de algemene gang van zaken en vervult een advies- en klankbordfunctie voor het bestuur. De raad van commissarissen vervult onder meer de volgende taken:

  • Het toezicht op de kwaliteit en veiligheid van de zorg- en dienstverlening;
  • Het adviseren ten behoeve van belangrijke besluiten van het bestuur.
  • Het bewaken van de strategie en het toezicht op de risico’s;
  • Het toezicht op de opzet en werking van de interne risicobeheersings- en controlesystemen;
  • Het toezicht op de financiële verslaglegging en de naleving van aanbevelingen en opmerkingen van de externe accountant;
  • Het bevorderen van een open aanspreekcultuur binnen de vennootschap waarbij de leden van de raad van commissarissen door hun eigen gedrag laten zien dat zij aanspreekbaar zijn en anderen durven aan te spreken

Er zijn vier vergaderingen per jaar en er is een beleidsdag. De voorbereiding van en aanwezigheid bij vergaderingen en zo nodig tussentijds overleg, de eigen ontwikkeling en die van de raad vragen dat je hiervoor voldoende tijd kunt vrijmaken.

Procedure en meer info.
Je maakt kennis met de bestuurder en de twee leden van de raad van commissarissen. Vervolgens volgt een kennismaking met de Cliëntenraad. Uiteindelijk word je benoemd door de algemene vergadering van aandeelhouders.

Meer info? Lees het volledige profiel hier en je kunt contact opnemen met de RvC-leden Mieke Martens en Ruud Nijnens via 0800-1232.